איך להציב נכון מטרות ומה יעזור להשיג אותן?

איך להציב נכון מטרות ומה יעזור להשיג אותן?
בעלי עסקים/ מתווכים יקרים מתחילים שנה חדשה
וכדי שהשנה הזו תהיה טובה מקודמתה
עלינו לעשות מספר פעולות פשוטות.
הצבת מטרות.
מסתבר שרק 5% לוקחים את עניין
הצבת המטרה ברצינות ומצליחים ממש.
והשאר: זורמים,נסחפים עם הזרם ,
מה יהיה יהיה ,
נלך לאן שכולם הולכים,
ננסה, מקסימום נצליח,
נעלה על אוטובוס לתל אביב ואולי בטעות הוא יגיע לפתח תקווה ,
ננסה מה כבר יכול להיות.

אם הולך להם והם מצליחים,
אז הם מעידים על עצמם שהם טובים ומוצלחים,
אם לא הולך להם ,
אין הכנסות אין נכסים בבלעדיות ,אין עסקאות,
אז הם מאשימים את השוק,
את כחלון, את עורך הדין שפוצץ להם את העסקה,
את הלקוח הלא רציני ועוד….
להציב מטרות זה לא כל כך קשה
אבל לעמוד בהתחייבות שלי לעצמי זה קצת יותר קשה.
Integrity
יושרה - המילה שלך לעצמך
אז מה הכללים להצבת מטרות ?
יש מודל הנקרא
מודל סמארט - S M A R T
מפורט S = Specific
מדיד M = Measurable
בר השגה A = Attainable
רלוונטי R = Relevant
תחום בזמן T = Time bound
צעד 1. המטרה צריכה להיות ברורה ומפורטת .
כמה כסף ארצה להכניס השנה ?
כמה נכסים אצליח לגייס בבלעדיות השנה?
כמה טלפונים אעשה השנה ?
כמה פגישות פרזנטציה אעשה השנה?
כמה עסקאות אעשה השנה ?
צעד 2 . מדיד :
אחרי שענינו לשאלות של צעד ראשון נחלק את התשובות הסופיות בחודש, בשבוע, ביום.
אם קבענו לנו מטרה להכניס 800000 ₪ השנה אז נחלק את את זה ב 12 יוצא 66000 ₪
זו המטרה החודשית שלנו . וכך הלאה .
צעד 3 . בר השגה :
לקבוע לעצמנו מטרות שנוכל לעמוד בהם , תמיד אפשר לשנות.
צעד 4 . רלוונטי :
המטרה צריכה להיות רלוונטית לנתונים שעומדים לרשותינו או לנתונים שנוכל לשפר בעצמנו
צעד 5 . תחום בזמן: ֿ
הדרך היחידה לדגת האם אני בכיוון הנכון היא על ידי מתן זמן לכול מטרה
אם החלטתי שאני צריך לעשות 20 שיחות ביום כדי לצאת ל 4 פגישות ביום
בסוף היום אני יודע אם עמדתי ביעד .
עד כאן מודל סמארט - s m a r t
עכשיו קצת ממני.
ברגע שהצבתי לעצמי מטרה , ישבתי וכתבתי אותה,
אני הולך לשתף את האנשים הקרובים אליי ,
משפחה, בת הזוג, חברים, ועוד….
חשוב לי מאוד לקבל תמיכה מהסביבה הקרובה שלי ,
לקחתי על עצמי , אם אעמוד במטרה אני מתחייב
לתת מתנות שוות לסביבה התומכת שלי.
אני יודע שבהתחלה יש את ההתלהבות
יש מלא מרץ ואנרגיה והכל טוב וסבבה לגמרי
אבלללללל
אחרי מספר ימים המוח מתחיל לחפש סיבות
איך שאשנה את המטרה , תירוצים, מחלות, הברזות,
כל הדרכים איך לא מגיעים למטרה .
הדרך הטובה ביותר לשמר את האנרגיה
היא ההתחייבות שלי להצהיר בפומבי כלפי הסביבה התומכת שלי
מה עשיתי עד כה ומה הלאה.
אחרי שכתבת את המטרות על גבי מסמך במחשב
נקח דף ועט לרשום את המטרות בכתב יד
נדביק אותם על המקרר
על המראה בחדר
אני חייב בכל רגע לראות את המטרה מול עניי
או משהו שיזכיר לי את המטרה .
מטרה ברורה וכתובה זה המנוע שיידחף אותנו להצליח להגיע למטרה.
כבדו את מה שהתחייבתם לעצמכם
תמונת העתיד
ראו דמיינו חושו את הרגע בו הגעתם למטרה
איך נראה המקום הזה החדש?
כיצד אתם מרגישים?
מה הסביבה אומרת לכם ברגעים אלו?
האם אתם גאים בעצמכם?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בלעדיות - מקסימום מחיר - מינימום זמן - ללא כאבי ראש!

כל הכבוד אבי התפקיד שלך לעשות, לשאול, לנסות,