למה מתווך צריך להתנהג כך?

שלומי המתווך מהצפון הרחוק
הראה לגילי נכסים לקניה ,
אחרי הנכס הראשון
החתים שלומי את גילי
על טופס הזמנת שרותי תיווך האומר,
במידה ותקנה את הנכס עליו אתה חתום  
תצטרך לשלם לי עמלת תיווך
של 2 אחוזים פלוס מע"מ .
לאחר  מספר ימים נפגשו שוב
שלומי המתווך וגילי הקונה
וראו יחד עוד מספר  נכסים ,
אך הפעם שלומי המתווך
לא החתים את גילי הקונה
על הדירות שראה עם שלומי באותו יום.

שלומי המתווך ראה שהעניינים
לא מתקדמים
ואז אמר לגילי שאולי עדיף
שהוא יקנה מגרש
ויבנה עליו את ביתו .
גילי לא ככ התלהב מהרעיון
אבל שלומי המתווך התעקש
ולקח איתו את גילי
לשכונה בה עומדים מגרשים למכירה ,
בכניסה לשכונה אמר שלומי לגילי הקונה ,
"אני רוצה להכיר לך
יזם שמו רובי והוא מומחה להוביל לקוח
בעל מגרש עד לסוף תהליך הבניה והמסירה  
כך שאם נמצא לך מגרש
אני חושב שהוא האיש המתאים עבורך "
נכנסו למשרדו של רובי היזם
לחצו ידיים נעים מאוד נעים מאוד....
קיבלו הסבר על עבודתו של רובי היזם
החליפו טלפונים ונפרדו לשלום.
שלומי המתווך וגילי הקונה יצאו לעשות  
סיבוב התרשמות כללי בשכונה ונפרדו לשלום.

רעיון המגרש מצד גילי הקונה
ירד מהפרק עוד באותו ערב .

לאחר שבועיים של מחשבות  
חשב גילי שאולי האפשרות
לקנות מגרש תהייה נכונה.
בינתיים נעלמו עקבותיו של שלומי המתווך

יום אחד בלי שום הכנה מראש
מתקשר רובי היזם  לגילי הלקוח
ואומר לו כך.
" תקשיב יש מגרש שמפורסם ביד 2
לדעתי המגרש מצוין עבורך וגם המחיר.
קבעו להפגש  רובי היזם וגילי הקונה.
גילי אהב את המגרש ואת המחיר
והחליט להתקדם לקניה ,
סוכם מחיר והתחילו טיוטות בשעה טובה.

יום שני השעה 19:00
הטלפון מצלצל אצל גילי הקונה
ועל הצג מופיע שלומי המתווך,
היי מה קורה ? מה איתך?
ואז הפצצה .
שמעתי שאתה הולך לקנות מגרש
בשכונה שלקחתי אותך אליה,
אז תקשיב טוב
אם אתה תקנה את המגרש
אתה צריך לשלם לי 2 אחוז פלוס מע''מ.
למה? שואל גילי הקונה
שלומי המתווך עונה לו כך:

אני הכרתי לך את היזם
ולכן אתה חייב לשלם לי
ואם לא תשלם לא תהייה עסקה.
גילי שלנו מרגיש מבולבל
ואומר לשלומי
אין שום סיבה שאשלם לך 2 אחוזים תיווך
על משהו שלא הראת לי.
אבל לפנים משורת הדין אני מוכן לשלם לך 1 אחוז כולל
שלומי המתווך מסרב בכל תוקף ה'
אם תקנה את המגרש אתה חייב לשלם לי 2 אחוזים פלוס מע"מ
מה דעתכם אנשים יקרים?

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בלעדיות - מקסימום מחיר - מינימום זמן - ללא כאבי ראש!

כל הכבוד אבי התפקיד שלך לעשות, לשאול, לנסות,