האם ניתן לתקן את תדמית המתווכים

מעשה באברם המתווך שהחליט לתקן את עולם התיווך

"אני הולך לתקן את עולם התיווך אמר!".



אחרי חודשיים נשאל אברם המתווך "נו, תיקנת את עולם התיווך?".
ענה אברם המתווך - "לא, אני תיקנתי,
אבל הם לא תיקנו. הם לא בסדר".
"אולי כל עולם התיווך קצת גדול עליך", אמר לו מאמנו העסקי,
"אולי תצמצם את המשימה ותתחיל לתקן רק את המתווכים במדינה שלך?".
אברם המתווך התלהב מהרעיון ויצא לדרך להשפיע ולנסות לתקן את המתווכים במדינתו.
והכללים
לחיות על פי אמות המידה שאימץ.
כמה תיווך לדרוש,
האם להחתים או לסמוך
לשת״פ או לא לשת״פ
קופה משותפת או כל אחד לעצמו . ועוד…...

אחרי חודשיים שאל אותו שוב מאמנו האישי
"נו, כבר תיקנת את המתווכים במדינה?".
אברם המתווך לא התבלבל:
"עשיתי כל מה שצריך, אבל הם לא רוצים להקשיב לי".
המאמן ענה:
"אולי תתחיל לתקן רק את המתווכים בעיר שלך?
כאן אתה מכיר את המתווכים והם מכירים אותך, זה בטח יהיה הרבה יותר קל".
אברם המתווך שוב יצא לדרך,
אחרי חודשיים שאל אותו המאמן "נו, יש התקדמות בעיר שלך עם המתווכים?".
אברם המתווך הסביר לו שגם כאן בעיר לא מקשיבים לו.
המאמן ניסה לצמצם את המשימה:
"אולי תתחיל לתקן את המתווכים בסביבה הקרובה שלך בשכונה שלך?
הם קרובים אליך ובטח ישמעו לך. זה יהיה הרבה יותר קל".
אחרי חודשיים שאל המאמן, האם תיקן אברם המתווך את המתווכים בשכונתו?
אמר לו המתווך, כולו מיואש:
"גם הם לא מקשיבים לי. אני כבר לא יודע מה לעשות.
אני מדבר עם מתווכים, מנסה להשפיע ולתקן אותם, אבל הם לא משתכנעים".
ענה לו המאמן: "יש לי רעיון.
תתחיל לתקן את עצמך קודם כל.
תעבוד על המידות,
תלמד איך לכבד את המתווכים האחרים,
תרבה באהבת המתווך,
תגרום לכך שדעתם של המתווכים האחרים תהיה נוחה לך,
תחשוב שאם מתווך עובד בשיטה זו או אחרת כנראה שיש לו סיבה .
ומתוך זה שתהיה אתה מתוקן בעצמך,
תשמש דוגמה יפה למתווכים באזור שלך .
המתווכים באזור שלך יקרינו זאת כלפי המתווכים בעיר שלך,
העיר תשפיע על כל המתווכים במדינה,
וכך המתווכים במדינה שלך יהיו סמל למופת עבור כל העולם".
כל מה שאדם רואה באחרים קיים בו ובענק .
כל הנסיונות להכפיש את ההוא , ולתת ציון להוא, ולבקש להוקיע את ההיא
פשוט לא עובדים. העבודה מתחילה בי ולא באחר.
״אדם לא רואה נגעי עצמו״
קחו אחריות
הסיפור הזה, אגב, מזכיר לי את אותה מתווכת שכותבת בקבוצות הוואצאפ כך,
״לגבי הדירה ברחוב …. אתם יכולים לפנות אליי כי יש לי בלעדיות בדירה אני לא מבינה למה מתווכים חסרי אתיקה פונים ישירות לבעלים ומנסים לעקוף אותי״

ואת הודעת וואצאפ הזו היא כותבת שבוע אחרי שהיא עשתה מעשה גרוע מזה ללקוחות של מתווך אחר.
נ.ב
כאשר אני רואה אצל מישהו מעשה שלא יעשה
אני בודק אצלי מדוע הראו לי את הנ״ל ? ומה עליי לעשות בנדון?
סוף שבוע נעים
אבי בן ישי
כלים להצלחה בעבודת המתווך בישראל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בלעדיות - מקסימום מחיר - מינימום זמן - ללא כאבי ראש!

כל הכבוד אבי התפקיד שלך לעשות, לשאול, לנסות,